Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

You are not connected. Please login or register

تيونينگ موتور اتومبيل

Go down  Message [Page 1 of 1]

PersianBoy

PersianBoy
مدیرکل سایت
مدیرکل سایت

تقويت موتور يكي از جذاب ترين قسمت هاي تيونينگ خودرو است .تيونينگ موتور را ميتوان به دو شاخه تقسيم كرد:

1. عملکرد موتور را به بهترین نحو برسانیم و موانع را کم کنیم تا موتور نیروی خروجی بیشتری در اختیار ما بگذارد + کاهش چشمگیر مصرف سوخت.

2. دستکاری در قسمتهای داخلی موتور برای بازده بیشتر و تحت فشار گذاشتن موتور که موجب فرسایش و کوتاه شدن عمر موتور میشود + افزایش چشمگیر مصرف سوخت.

-------------------------------------------------------

1. روانسازی عملکرد موتور :
برای اینکار چند قسمت برای عملکرد داریم
1. ورودی هوا ( فیلتر ) 2. منیفویلد ورودی سوخت 3. منیفویلد خروجی 4. سیستم خروجی دود 5. سیستم جرقه زنی

1.1 ورودی هوا : سیستم تصفیه هوا یا همان فیلتر هوا از مجرای بلند و تقریبا مانع تشکیل شده که با نصب کیت فیلتر هوا به موتور تنفس ازاد و راحت میدهید.
1.2 منیفویلد ورودی سوخت : شما با حجیم کردن و پولیشکاری منیفویلد ورودی مقدار زیادی به روانی ورود سوخت به موتور کمک خواهید کرد.
1.3 منیفویلد خروجی : شما با حجیم کردن و پولیشکاری داخل منیفویلد میتوانید میزان خروجی گاز را تسریع کنید.
1.4 سیستم خروجی دود : با تغییر و یا تعویض قسمت خروجی میتوانید فشار وارده به موتور را کم کنید و گازهای خروجی سریعتر دفع شوند.
1.5 سیستم جرقه زنی : شما با تعویض شمع با نوع چند الکتروده میتوانید قدرت و کیفیت انفجار را بالا ببرید که تاثیر مستقیم در نیروی موتور دارد / همچنین استفاده از کویل و دلکو قوی تر این سیستم را قوی تر کنید.

تذکر : در خودروهایی که از پروانه یکسره بر روی موتور بهره مند هستند میتوانید با تعویض با نوع برقی به میزان زیادی به نیروی خروجی موتور کمک کنید.
تذکر 2: در خودروهای قدیمی که از دلکو پلاتینی استفاده میکنند دلکو را با نوع مگنتی تعویض کنید تا تاثیر مستقیم ان را ببینید.

--------------------------------------------------------

2. دستکاری در داخل قطعات موتور :
برای انجام این کار قسمت های مختلفی وجود دارند که بعضا در ایران هم امکان این کار را داریم اما ما به طور کلی به این مقوله میپردازیم.

1. تراش کف سر سیلندر و بالا رفتن تراکم موتور
2. تعویض پیستون با نوع سبک و شکلهای دیگر
3. تعویض میل سوپاپ با نوع اسپرت و تسریع در سرعت بالا رفتند دور موتور ( شکل کلی قسمت بادامل طوریست که نوک تیزی دارد و سوپاپ را سریعتر باز و بسته میکند.
4. استفاده از دستگاه های تقویتی مانند سوپر شارژر و اینتر کولر ( و وسیله ای که نیروی برگشتی به سوپر شارژر را خنثی میکند ) هدرز
5. تعویض سوپاپ با نوع سبکتر
6. استفاده از سیستم اگزوز اسپرت
7. تخلیه وسائل اضافه اتومبیل که باعث سنگینی میشود .
8. بالا بردن حجم موتور که با تراش سیلندر و تعویض پیستون بزرگتر باعث بالا رفتن قدرت موتور میشود
9 . تراشکاری قسمتهایی از سر سیلندر مانند قسمت سوپاپ و تعویض ان با انواع بزرگتر
10 . تعوضی گیربکس با نوع ضریب کوتاه برای بالا بردن شتاب خودرو ( در صورتی که تعداد دنده ها بیشتر از نوع معمول باشد سرعت ثانویه کم نمیشود و امکان بیشتر شدن ان هم هست.
تذکر : در صورت انجام این تغییرات باید برای خنک کردن اتومبیل هم تغییراتی بدهید

تذكر***:تقويت موتور كه گاه شامل تعويض كلي موتور ميشود يكي از پر دردسر ترين و پرخرج ترين راههاي لذت بردن از اتوموبيل است!!!

http://WWW.PARSiYAN.TK

Back to top  Message [Page 1 of 1]

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum